Spring Cleaning...

MasyaAllah... lamanya aku tak balik ke Istana kaca aku ni... Habis tiap penjuru bersawang dan bersarang labah-labah. Memang aci gaya aku ni boleh jadi penternak labah-labah yang berjaya aje. Kalaulah boleh dijual, agaknya mesti untung berkoyankan... Apalah aku ni.

Sebenarnya bukan tak ingat nak kembali ke Istana kaca setelah ada sebuah lagi istana hinggap yang bolehlah kalau nak dikatakan lebih agam dari yang ni... hehehee statement sah-sah gaya ada rotan akar tak berguna jer aku ni. Memang aku akui sejak ada account di FB, masa aku memang banyak di sana. Sebabnya mungkin kerana coretan lebih ringkas bukan ala karangan agaknya. Tapi betul aku tak lupa pada Istana Kaca aku ni. Iyalah cam orang kata, tempat jatuh lagi dikenang, inikan pula Istana Kaca ku yang cantik berkilau ni. InsyaAllah lepas ni aku akan cuba untuk kerap pulang meninggalkan tanda.

Erm hari ni kat office, taklah terbeban sangat, cuma hand over kerja dari consultant yang sedang tunggu masa untuk angkat kaki jer. So banyak juga task baru yang masuk dalam portfolio tugasan aku and of course learning process akan berlangsung. Kena banyak sabar dan fokus.

Hujung minggu ini InsyaAllah aku akan berada di PWTC sempena Pesta buku Antarabangsa yang sedang berlangsung. Tahun ni aku tak duty lagi pun tak ada buah cinta baru yang sempat aku siapkan dan berilah peluang kepada orang lain pulakkan. Takkan lah semedang tiap tahun muka aku jer. Orang pun busan. Walau tak duty, aku tetap turun untuk sama-sama memeriah dan mengecohkan keadaan. Pesta buku ni macam gak raya, walaupun raya hakikatnya dua kali setahun. Kesempatan beginilah selalunya aku gunakan untuk bertemu dengan para novelists yang aku minat. Membeli buku yang baru keluar dari oven kilang dan macam-macam lagi. Jadi kehadiran tu secara automatiknya masuk dalam senarai wajib.

So sesiapa yang belum lagi berkunjung ke pesta buku tu, jangan lepaskan peluang. Minggu ini adalah minggu terakhir untuk anda semua melakukannya. Jadi apa tunggu lagi... Yuk kita sama-sama pergi dan jumpa di sana....

0 Ulasan: