Ya Ampun....

Erm apa ekk..... satu kejutan... kejutan yang memang tak aku duga jauh sekali sangka akan dilakukannya. Sedang aku tension dengan tugasan yang masih menimbun ditambah dengan ragam manusia yang terpaksa aku hadapi, aku menerima panggilan dari teman. 'Ko sibuk ke? Datang sekejap kat lobby. Ada orang nak jumpa'. Itulah pesanan yang kedengaran di corong telefon. Ah! makhluk mana pulaklah yang nak jumpa aku.... dahlah aku sibuk.... ni nak kena turun pulak... Aku merungut perlahan. Rela dalam keterpaksaan, aku melangkah juga ke lobby. Setibanya di tempat member terus sahaja aku diunjukan dengan..... Jeng... Jeng.......


Ya Allah Huakbar.... Ya Ampun Ya Allah... tergamam betul aku bila melihat apa yang masih berada di tangan temanku. 'Untuk Aku?' pertanyaan bodoh yang langsung tak sempat ditapis oleh akal terhambur dari mulutku. 'Erm bukan engkau ke dayang untuk Pu3Imaneisya tu?' Dia dah gelak dan aku pun terpaksa gaklah senyum plastik. Cover malu tu. Cheeseburger McDonalds punya orang. Cemuhku di dalam hati. 'Sapa bagi?' Sempat lagi pertanyaan akan si pengirim dititipkan ke pendengaranku. Aku sengeh lagi. 'Woi Minah Sengal, aku ni bertanya, bukan nak tengok sengeh ko yang langsung tak cantik tu. Baru dapat bunga dah sengeh sorang-sorang. Kalau ada orang yang anta kat depan aku tak tahulah macamana pulak aksi ko.' Dia pulak yang tersengeh. Terus bunga bertukar tangan. 'Dah tak reti-reti nak bagi aku sekuntum?' Package pertanyaan dan permintaan terangkum bersama. 'Ko nak ke... Erm kalau nak, belilah sendiri ataupun suruh ajelah CikAbang ko tu belikan.' tawaku sebelum berlalu semula ke workstationku.

Apa pun pada si pengirim bunga tu... terima kasih banyak-banyak... Aku hargai sangat, tapi aku akan lebih menghargai kalau dirinya akan terus menyokong dan memberikan semangat serta mendoakan agar aku berjaya dengan apa yang aku usahakan. Terima kasih juga kerana mengikuti perkembangan minat aku hingga berjaya mengesan akan status URH... Semuanya adalah dengan izin dari-Nya. Apa yang terbaik datang dan milik-Nya juga. Aku sekadar melakukan apa yang terdaya dan termampu ku lakukan dengan apa yang diberikan-Nya padaku. Terima kasih Ya Allah....