Terharu.....

Aku benar-benar kehilangan kata..... nak tahu kenapa.... sebenarnya terlalu gembira hingga aku lupa akan keadaan diri yang kini tidak begitu memberangsangkan.... Perkhabaran yang ku terima dari teman di Selatan pada hari Khamis yang lalu cukup membuatkan jiwa diserang keperbagaian rasa..... Tak percaya, terharu, kaget, terkejut dan segala yang entah apa istilah yang selayaknya. Aku tidak pernah menduga.. buah cinta pertama ku mampu menyelitkan diri dalam senarai Novel Terlaris di salah sebuah toko buku di Johor.... Thanks John atas perkhabaran yang cukup membuatkan airmataku berlari di tubir mata. Saat itu aku tidak tahu pada siapa harus ku khabarkan... dengan siapa harus ku kongsi... tapi sebuah pelukan terzahir pada Trisya yang kebetulan bersamaku tika itu. Sahabat yang sudah banyak berkongsi segala yang aku rasa selama ini malah seperti lazim dia lebih gembira dan teruja dengan perkhabaran yang aku sampaikan. Malam ini takala menjengah ke weblog kak ngah, tubir mataku basah lagi... Keterharuan itu hadir lagi dalam diri.... N3 yang dimuatkan di dalam weblognya membuatkan aku termenung.... Apa kata orang-orang yang membaca N3nya itu.... Tak nampak macam pu3 sorang ni seolah bermegah ke dengan buah cintanya itu... Ya Allah Ya rabbi... hanya engkau yang tahu niatku menkhabarkan berita yang ku terima itu kepada kak ngah. Kau hindarilah salah faham atau salah sangka setiap yang membaca N3nya itu.




Assalammualaikum ... Hai ..

Sudah lama tak post N3 membuatkan saya melepaskan rindu dengan beberapa N3 terbaru saya.

Semasa saya baru bersarapan di Taiping Golf Resort, tiba-tiba telefon saya kedengaran lagu Segalanya Ku Terima yang sememangnya saya setkan untuk Kak Long. Bibir tersenyum dan butang hijau terus saya tekan. Seronok sangat dengar suaranya. Maklumlah dah lama tak dengar. Ala-ala manja ... hehehe

Namun berita yang disampaikannya lebih menggembirakan saya iaitu ... Ungkapan Rahsia Hati telah diletakkan di bawah label Novel TERLARIS di salah sebuah kedai buku di negara Malaysia. Itupun setelah diberitahu oleh John Norafizan. Bangganya saya dengan Kak Long, lebih-lebih lagi antara 3 orang anak didik saya, Kak Long yang pertama berjaya menghasilkan novel sulungnya. Mana tak bangganya, 1st novel sudah menjadi terlaris. Selepas ni, saya nak tengok novel daripada Ara Suhara dan Nasharlina pulak. Mudah-mudahan mereka akan ikut jejak Kak Longku.

Untuk Kak Long @ Pu3 Imaneisya,

Tahniah kerana berjaya di arena seni penulisan. Bukan senang untuk seorang penulis baru diterima oleh masyarakat kita dan Kak Long telah buktikannya. Walaupun bagi sesetengah orang yang menyatakan novel sulung Kak Long agak mendatar pada permulaannya tetapi ia tetap menjadi terlaris. Usaha Kak Long kini berbaloi dengan berita gembira ini. Mudah-mudahan Kak Long akan lebih bersemangat untuk terus berkarya tanpa berundur lagi. Lepas ni, adik nak tengok novel kedua Kak Long akan lebih mengancam lagi. Teruskan Perjuangan Mu Kak Long.

Caiyuukkk!!
http://ebrizaaminnudin.blogspot.com/2008/06/satu-kebanggaan-novel-anak-didik.html

Syukur alhamdulillah.... Terima kasih ya allah... KAU permudahkan perjalananku diladasan yang aku minati sejak lama dulu. Bukan niatku untuk membangga diri bila aku memasukkan N3 ini, tapi ini sebahagian dari cara untuk aku menghargai sekelian yang selama ini terlalu bermakna buat diriku. Sesungguhnya kejayaan URH bukanlah milik ku, sebaliknya ia adalah milik insan-insan yang selama ini cukup setia denganku... memberikan sokongan dan dorongan... meminjamkan keyakinan untuk aku melangkah ke sini. Tanpa kalian semua... tak mungkin aku miliki apa yang kini aku rasakan.... Untuk mereka semua... Hanya ucapan Terima Kasih yang tak terhingga yang mampu ku ucapkan.... Moga allah membalas segala kebaikan kalian dengan seribu rahmat dalam kehidupan yang kalian lalui..... Arwah mama dan papa biarpun apa yang aku miliki kini lewat untuk ku kongsi bersama, keluarga tersayang yang mula memahami apa yang aku inginkan untuk diriku sendiri, Honey merangkap guru dan teman, Bib Editor yang banyak berkongsi ilmu dalam teguran dan nasihat, Trisya yang sentiasa bersedia menjadi pengkritik dan pendengar tiap kali aku berceritai, Raizal yang sentiasa memberikan cabaran tahap maut semata-mata untuk melihat keberanian mendampingi diriku, RoY yang sabar berkongsi masalah dan cerita sedih dalam sebuah perjalanan kehidupanku, teman-teman penulis yang sudi berkongsi ilmu dan semua pembaca yang sudi menghayati buah cinta pertamaku.... Aku tidak mampu melakukan sendirian tanpa kalian semua... Terima Kasih sekali lagi.....

3 Ulasan:

  cendawan

June 18, 2008 at 4:55 PM

Tahniah, deman dak kebah atau belum?

  Mersik

June 19, 2008 at 5:43 PM

Uii seronoknyer.. seronoknyerr.. tahniah daun keladi buat tuan pu3..

Uii bley aa ngeteh2 lepas ni ek.. asyik terharu, suka, terharu suka.. sesekali nangih..( dgn sambutan buku ini )..

Maih ler dicelebrate sekali bersama teman tp mesra dan kawan2 yg kita suka..

Uii.. pokcik lama dah tunggu ni hik hik...