dah Lama...

Erm lama dah rasanya tak praktikkan skill di dapur. Bukan tahap bersilat berkarate, tapi just ala-ala menari inang gitu. Tekak ni pulak macam terasa-rasa jer keenakan, kelemakan, kelembutan dan kesedapan tahap tak ingat dunia akan puding jagung. Since semalam pun sampai rumah agak awal, jadinya tak ada masalahlah untuk bermesra dengan dapur. Buka kabinet lihat semua benda yang diperlukan ada.. Setin jagung manis, tepung kastad dan gula macam dah senyum. Buka peti sejuk susu segar pulak memberi salam, lagilah bertripler kegembiraan yang dah memancar-mancar di wajah. Akhirnya inilah yang terhasil....

Saja letak kaler-kaler, barulah tampak cantik dan memikat.

Sementara menanti ianya membeku, keras dan sejuk, aku terpandang pulak pisang yang dah tunjuk gaya muka sedih. Macam mengadu ala bertanya jer.. siapalah yang sudi nak makan aku. Kalau dibiarkan, alamatlah buruk diriku ini tanpa dapat dijamah hatta dimakan. Kesianlah pulak aku dengar dan malam tadi pun rasa cam malas jer nak makan nasi walaupun siap masak paprik campur + telur dadar + kailan ikan masin + sambal tempoyak + ulam timun. Tapi nafsu untuk santap memang tak ada... jadinya bila terlihat pisang yang sudah berdukalara, datang pulak idea untuk buat pancake. Jadi, inilah hasilnya... tadaaaa

Dimakan bersama dengan madu. Memang yummy dan sedap


Inilah juadah makan malam aku semalam dilengkapi dengan satu mug koko suam + mashmello diakhiri dengan puding jagung yang super duper sedap. <--- Ceh! Konon....

5 Ulasan:

  azieazah

May 4, 2010 at 3:48 PM

Tersangat-sangat enak bila dilihat, tapi tentu nikmat jika dapat disantap...

perhh meleleh ayor liorrr!

  ♥Pu3ImaŊeisyÆ♥

May 4, 2010 at 3:51 PM

heheheehe betul tu kak azie... sedapnya hingga sukar nak diluahkan dan tak sedar akan kehabisannya...

Akak, tadah ayaq lioq tu.. jangan sampai meleleh kat meja...

  Hanny Esandra

May 12, 2010 at 3:44 AM

ajarlah saya kak....... :-)

  zeqzeq

May 16, 2010 at 12:09 PM

salam minggu,

ada jual dekat mana, dalam pasaran...

  zeqzeq

May 16, 2010 at 12:09 PM

agar kalau sama warna pun OK, asalkan manis...yang merasa adalah lidah dan tekak..