Dah dua minggu rupanya...

Erm sedar tak sedar, dah dua minggu rupanya Bulan January 2011 ni ekk. Alamak kejapnya. Tapi tulah kan, kalau sibuk tu memang aci tak sedar jer masa berlalu...[kaedah aku ni konon tu sibuk bebenolah]. Erm cuba gak aku imbas kenangan yang dah terakam sepanjang tahun 2010. Banyak dan amat banyak. Ada berbagai. Suka, duka, tawa dan tangis. Suka dan tawa bila apa yang aku lakukan dan usahakan menampakkan hasil dan ianya diterima dengan baik. Alhamdulillah. Duka dan tangis bila aku kehilangan orang-orang yang aku sayang. Arwah Mak pada 18 November dan arwah Kak Nah pada 18 December. Memang memberi pukulan hebatlah, cuma bezanya Arwah mak memang kami dah sedia maklum akan penyakitnya dan sempat lakukan yang terbaik tentunya sepanjang kesempatan itu masih bersisa, tapi Arwah Kak Nah memang kira kejutan. Walau tahu dia tak sihat tapi pemergiaannya secara mendadak tu memang memberikan satu tamparan yang cukup hebat buat diriku lebih-lebih lagi aku memang rapat dengan arwah. Banyak yang dikongsinya dengan aku semasa hayatnya termasuklah masalah peribadinya. Selama sehari setengah aku berkampung di hospital dan akhirnya dia pergi juga. Yang mampu ku lakukan untuk kedua-dua insan ini adalah terus mengenang mereka dalam doa moga roh mereka akan ditempatkan bersama insan-insan solehah di sisi-Nya. Aku sempat mandikan jenazah arwah mak dan arwah Kak Nah disamping memandikan, aku juga berkesempatan turut sama membantu mengkafankannya dan yang paling tidak akan aku lupa hingga akhir hayat bila terlihat senyuman Kak Nah sewaktu proses mengkafannya hampir selesai. Wajahnya cukup berseri dan dia seakan lena tanpa segala permasalahan yang selama ini membelenggu dirinya. Syukur Alhamdulillah...

Tahun ini aku tak tahu apa yang akan menanti mengiringi perjalananku. Namun biar apapun aku harap aku masih kuat untuk menghadapinya dan dipermudahkan untuk mengatasi. Moga kerahmatan dan kemudahan melaksanakan urusan di sini masih diberikan kepadaku, insyaAllah.

Ni yang sempat aku lakukan pada hujung minggu yang lalu dan semalam aku bawa sebahagiannya ke pejabat untuk dikongsikan dengan teman-temanku. Yuk Layan....




Marble Cheesecake versi Pu3

1 Ulasan:

  cityiklan

July 20, 2011 at 12:00 PM

mintak sikit kek tu..
gurau je


Cityiklan
Iklancoffee
andaforex
iklan percuma Online Malaysia