Novel Terlaris

Aku nak berkongsi info ini dengan pengunjung Istana Kaca aku ni. Bukan apa, mungkin pada mereka yang agak pening kepala untuk mencari@memilih bahan bacaan terutamanya novel, ini boleh dijadikan garis panduan. Tapi bukanlah suruh terus ikut kerana kuasa penentu masih lagi di tangan yang nak membeli.

Alhamdulillah, sejak Suara Cinta Kita terbit hingga kini, ia masih lagi tersenarai dalam carta. Terima kasih ya ALLAH dan moga novel itu memberi kepuasan kepada pembaca di luar sana.


Di bawah ini aku sertakan carta top 10 yang dikeluarkan oleh Groupbuku Karangkraf untuk novel di bawah label Buku Prima.

Novel Terlaris Buku Prima Minggu Ini!

1. Bersatu Dalam Cinta - Azra Aryriesa
2. Cinta Kau Dan Aku - Siti Rosmizah
3. Andai Itu Takdirnya - Siti Rosmizah
4. Suara Cinta Kita - Erisya Riftha <--- Ni buku AKU Tau!
5. Akhir Sebuah Cinta - Siti Nur Dhuha
6. My Love Playgirl - Siti Nur Dhuha
7. Diari Cintaku - Eina Afrina
8. Bisik-Bisik Gelora - Fauziah Ashari
9. Sayangku Casper - MAzni Aznita
10. Betulkah - Amanda Aniqah


Sumber dari facebook Buku Prima.


Snackpack untuk novel Suara Cinta Kita akan aku muatkan di dalam blog ini nanti. Walau bagaimana pun, aku selitkan di sini reveiw yang buat oleh seorang pembaca yang telah selamat mengkhatamkan Suara Cinta Kita. Ikutilah apa katanya...

Nazira Wahab
Novel : Suara Cinta Kita
Penerbit : Buku Prima
Novelis : Erisya Riftha
Harga : RM25.90

Sinopsis :
Novel baru ini juga tidak kurang hebatnya. Mengisahkan seorang gadis bernama Iman dan pemuda bernama Arill yang sering bertelagah sewaktu di alam persekolahan dan mereka akhirnya ditakdirkan bertemu kembali di tempat kerja yang sama! Novel ini merungkai rantaian persahabatan yang terjalin, berseminya kasih sayang dan cinta serta kesadisan hidup menderita akibat perbuatan bapa tiri yang bernafsukan binatang! Apatah lagi setelah bertunang, Iman dipaksa untuk berkahwin dengan Murad pilihan menantu oleh bapa tirinya (sebenarnya HANTU) untuk melangsaikan hutang-hutang yang ditanggung oleh bapa tirinya yang tidak bertanggungjawab. Begitu menderita sekali Iman namun kerana kasih sayang dan simpati terhadap ibunya, dirinya menjadi korban. Lebih menyedihkan apabila ibunya sendiri terkorban di depan matanya dan impak besarnya Iman menjadi gadis yang murung. Saya berpendapat novel ini mungkin ada kebenaran dari kisah-kisah benar yang mungkin berlaku di alam realiti atau mungkin juga cerita ini hanyalah khayalan penulis semata-mata. Banyak teladan yang boleh dimanfaatkan sebagai contoh terdapat banyak dalil-dalil dan surah-surah yang diterjemahkan khususnya buat pembaca. Pengakhiran cerita, for me not bad. Still happy ending, so kepada sesiapa yang belum lagi membaca. Silalah membaca and enjoy!!