Inilah Buah Cintaku....

Lama aku merenung cover yang sudah menjalani make over. Bagai tak percaya dengan apa yang kini terhidang di pandangan. Benarkah ini milikku… benarkah apa yang termuat di dalamnya adalah hasil usaha ku…. aku seakan masih dikuasai rasa tidak percaya….. unbelief it walaupun sebenarnya hakikat itu sudah menjadi milikku…. Inilah BUAH CINTA yang selama ini aku nantikan….. Syukur ke hadrat Allah… atas rahmat dan keizinan yang diberikan-Nya…. Alhamdulillah….

Aku terima e-mail dari editorku pagi ini sebaik sahaja aku membuka mailbox office… kandungannya cukup membuatkan perasaanku diwarnai keperbagaian warna dan rasa. Airmata berderai tanpa ku sedar… Dalam hati aku masih sempat memanjatkan Kesyukuran dalam lafaz Alhamdulillah atas rahmat dan kurniaan-Nya terhadap insan seperti diriku. Pantas ku lanjutkan perkhabaran itu pada insan-insan tersayang… Hanya ingin berkongsi kegembiraan yang mula hadir menyemarakkan diri walau aku tidak tahu apa tanggapan yang mungkin diberikan terhadap keterujaan aku. Apapun aku yakin andai nawaitu di hati betul, allah pasti memudahkan orang yang terlibat memahami niat kita yang sebenarnya, insya-Allah.

Well aku try nak kongsi apa yang aku rasa. Kalau bukan atas dorongan dan galakan dari mereka, mana mungkin ini bakal aku kecapi… mana mungkin apa yang terhidang di hadapan mata adalah sesuatu yang pernah sekadar menjadi penghias konti peribadiku…. Terima kasih semua…. Walau aku sedar ucapan itu mungkin belum cukup untuk membalas segala kebaikan yang telah dipersembahkan kepada aku….. Moga kebaikan kalian yang selebihnya akan dibalas oleh yang maha esa….

140308… satu lagi tarikh keramat [Aduh! Banyaknya tarikh keramat dalam dairy hidup seorang pu3 ni] buat aku. Ianya bakal tercatit dalam senarai yang sedia ada dan aku yakin selepas ini pasti akan hadir satu lagi tarikh istimewa buat aku…. Namun apa yang lebih pasti…aku bersyukur kerana tarikh ini jatuh pada hari JUMAAT… hari yang merupakan Penghulu segala hari… Hari yang allah janjikan keberkatan di dalamnya. Doaku moga keberkatan itu akan terus merahmati setiap usaha yang sedang dan bakal aku laksanakan nanti insya-Allah….. kalaulah arwah mama dan papa masih ada, pasti kegembiraan ini akan aku hadiahkan buat mereka… tentu mereka juga akan merasakan sepertimana yang aku rasakan. Iyer! Aku mahu mereka merasa bangga punya puteri seperti aku sama sebagaimana aku bangga menjadi permata hati mereka. Namun apa dayaku… segalanya hadir setelah ketiadaan mereka. Ah! Aku benar-benar rindukan mereka…aku sempat juga menitip khabar pada along. Menyatakan apa yang bukan lagi menjadi rahsia peribadi walau sebelum ini aku memang tidak mahu menyatakan secara terangan, tapi iyelah dan TNB berikan segala kemudahan, nak buat apa duduk dalam kesamaran… orang tak akan bersuluh di Era yang sudah mengalami perubahan ini….

Sekarang aku dalam debaran… menanti reaksi dari segenap penjuru…. Dan pastinya akan ada komen berbaur kritikan yang bakal menyusul… apa pun aku akan cuba menyediakan diri untuk menghadapi semua itu lantaran aku sedar aku bukan insan yang mampu memuaskan semua pihak, tapi aku tetap cuba lakukan yang terbaik dengan sedaya yang aku mampu…..

"mengkritik tidak bererti menentang, setuju tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci dan bertukar pendapat adalah kawan untuk berfikir dan menghasilkan sesuatu yang lebih baikk" "tegur biarlah jujur, ajar biarlah sabar, tak semua yang dikritik tiada kebaikan, tak semua kebaikan lahir tanpa kritikan".


Buah Cintaku ini akan menemui kalian semua insyaAllah pada bulan April nanti... andai segalanya dipermudahkan.......