Iyer ke...

Tak pasal-pasal aku kena tegur dek member aku gara-gara apa yang aku paste untuk N3 kena TaG tu...

“Woi, Die Hard 4 tu bukan romantic movie la. Suka ati ko je kan...” tembaknya laju.

“hehehehehehe aku rasa romantic jer...” jawabku tanpa perasaan. Selamba kodok gitu dan rasanya kodok pun tak akan seselamba aku…

“La!!! Upin dan Ipin tu pun ko tengok?” tegurnya tak percaya. Aku yakin pasti dia dah bertandang ke istana kaca aku ni. Kalau tak mana dia tahu semua tu kan.

“Eh! Okey apa... Upin dan Ipin... betul... betul... betul… Aik! Telur goreng aje.. ayam goreng tak ada ke? Sempoi jer Kak Ros jawab, ayam mahal...” jawabku dalam tawa.

“Engkau ni kan….” Dia tak menghabiskan kata, atau agaknya tak ada perbendaharaan kata untuk digunakan bagi mengungkap apa yang ingin dikatakan pada aku.

“Well! Aku memang tahu tak ada satu pun movie yang aku paste kat situ boleh dikategorikan oleh orang-orang yang membaca sebagai romantik kecuali aku” ucapku sambil ketawa.

“ko memang superb in your own way. .. Ha! Perasan la tu” komennya lagi.

“Tu lah pasailah kadang-kadang orang kata otak aku tak boleh nak layanzzzzz... tapi aku tetap suka... hehehehehe. Romantik dalam konteks aku yang tersendiri... ahakzsssss

“Iyer... romantik dalam konteks orang putus fius” tokoknya tanpa bertapis.

“Apa pulak putus fius, cuma bekalan api kena potong dek TNB tanpa ehsan jer...” balasku sebelum mengakhirkan conversation.

Erm, betul ke aku putus fius dengan apa yang aku pastekan… rasa cam tak jer sebabnya Romantik tu bagi aku satu yang subjektif. Bergantung pada individu untuk menafsir dan mentafsirnya mengikut persepsi masing-masing. Betul tak??? Betul… betul… betul… gaya si Upin menjawab bagi pihak si Ipin… hahahhahahaa tapi mungkin jugak hari ini fius aku ada longgar sikit, tu yang jadi tak tentu hala tu…