KLIBF2009

Sessi pertama KLIBF 2009 sudah berlalu... means ada seminggu lagi hingga 26hb April ini. Alhamdulillah, tahun ini juga merupakan sejarah bagi aku bila Kasih Ini Milik Kita release seperti yang dirancang walau bukan sepenuh masuk dalam perancangan. Apapun aku bersyukur sangat dan terharu bila lihat buah cintaku turut sama berada di rak bersama-sama novel lain tulisan teman-teman seperjuangan. Apa yang aku rasa, erm terharu dan sedih... isy Emo ke... bukan emo, tapi ya... perasaan itu bukan satu paksaankan... bukan kepura-puraan yang boleh kita tentukan hadirnya. Aku sedih dalam gembira... sedih kerana orang yang aku sayang tak sempat melihat hasil kerjaku yang dah berkurun diketahuinya... sedih lantaran tak dapat berkongsi kegembiraan yang aku rasa dengan Ma dan Abah, tapi aku cuba redakan sekeping hati. Hikmah tetap ada dalam apa jua yang ditakdirkan untuk kitakan... itu yang pasti. Dah! tutup bab emo.

Dua hari aku berada di sana, walau aku tak tersenarai dalam schedule duty untuk minggu lalu, tapi disebabkan teman-teman novelist lain turun, makanya aku pun ambil kesempatan menyibukkan diri untuk turun memeriahkan suasana yang memang meriah. Bukan senang kami nak jumpa... bukan mudah kami nak bertentang mata, hanya waktu dan kesempatan sebeginilah yang boleh menemukan kami yang datang dari merata negeri. Seronok jumpa kak Chempaka, kak Mahizan, kak Qaseh, Wanie, Eny, Abby, Bib dan Fieda [aweks dua orang ni dah semestinyalah], Fieza, DS, Ellise, Romi dan Umaira. Nyata kemesraan yang terjalin selama ini di weblog mampu kami bawa hingga ke luar. Bergurau senda dan bertukar celoteh membuatkan waktu yang berlalu langsung tak terasa. Gelak tawa usik mengusik membuatkan yang melihat heran. Sukanya mereka.... heheheheee. Jumpa gak dengan Kak Mimie, Kak Aina, Abang Ramlee, Kak Anis dan Kak Siti Rosmizah.

Hujung minggu ni merupakan hari terakhir dan merupakan schedule duty aku di Booth Fajar Pakeer aras 3 bermula dari jam 11.00 am hingga insyaAllah jam 04.30pm atau bergantung pada permintaan. Sesapa yang sudi, boleh lah bertandang dan kita jumpa di sana...

6 Ulasan:

  Najwa Aiman

April 22, 2009 at 9:43 PM

Cet... jumpa dengan auntie Wawa ko ni ko tak sebut ek? Sampai hati ko lupakan auntie Wawa ko ni ek... ceh... eheks...

  Buah Cintaku...

April 22, 2009 at 9:59 PM

Alamak.... ya ampun mba' wawa. Aku kok nggak sngaja. Emangnya aku lupa kok mba'. Ampun ya mba'. Kok marah seh. Apa kata ujung minggu ni kita ngomong lagi sambil ya mungkin bisa minum-minum, tapi mba aja yang biayain. Gi mana... bisa kok?

  Acha

April 28, 2009 at 3:06 AM

wah..wah.. si mba' sibuk sekali kayaknya.
Good luck ya... semoga sukses novelnya.
Btw, novelnya ada di toko buku Indonesia ga ya?

  Buah Cintaku...

April 28, 2009 at 9:33 AM

Salam Acha, makasih ya kamu masih kok sudi mampir ke istana Mba’ ini. Kamu apa khabar? Mba titipin doa moga kamu juga sukses ya.
Emangnya Mba'lagi sibuk dan capek dengan tugasan di kantor yang nggak pernah habis. Tapi ya namanya juga kerjakan, jadi harus diberesin dong. Erm makasih ya acha atas doamu itu. Kayaknya novel mba tu nggak ada sih di toko buku Indonesia. Lagi pun sayang! Mba’ ini kan lagi penulis baru. Mana mungkin novel Mba bisa sampai ke sana... Apapun kalau Acha kepingin tuk punya novel itu, apa kata Acha tinggalkan address Acha, mungkin bisa Mba usahakan justeru Mba dalam proses untuk nitip buat Uhzan. Nah! Bisa-bisa aje Mba titipin juga satu untuk kamu. Gimana? Setuju nggak??