Pagi yang ceria

Pagi ni aku dan kawan-kawan luangkan waktu untuk breakfast bersama-sama. Seronok bila dapat berkumpul. Dalam gelak ketawa sebelum memulakan tugasan. Menu hari ni taklah berat sangat dan tak lah ringan terlampau. Just sedang-sedang aje... tapi ada baiknya korang tafsirkan sendiri bila lihat gambar-gambar di bawah ni. Jum Layanzzzz



Ni aku buat pagi tadi. Mee hoon goreng yang aku rekacipta sendiri. Rencah dan bahannya hanya aku yang tahu. Yang dekat tepi tu, dadih... ala-ala desertlah kiranya. Sebenarnya dadih tu aku buat dan bawa semalam tapi memandangkan di rumah ada balance lagi, so aku belasah jer bawah. Alhamdulillah licin...


Orang lain pagi-pagi sibuk jamu tekak dengan teh tarik ke, teh O ke, kopi ke, milo ke tapi aku tetap dengan Ribena. Aku kisah apa orang nak kata aku macam budak-budak atau apa, lagi pun rasanya tekak belum share lagi. Jadi seperti biasa aku layan ribena aku cuma bezanya hari ni aku tak layan dengan biskut as usual.


Donut ni Arti yang beli dan bawa. Gebu dan lembut giloz... sekali pandang dah macam tayar jip keta menan budak pun ada. Besar. Aku nak habiskan seketul pun rasa nak tercungap, tapi serius memang sedap. Tak menyesal aku paksa tekak untuk habiskan.



Karipap ni Sue yang beli. As usual sebagai penggemar karipap nombor satu, dia memang tak pernah tolak selagi namanya KariPap. Kalau tukar nama tu, mungkin juga boleh lihat dia melakukan penolakan. Siap buleh makan dengan meehoon lagi. Dasar minah karipap...

Apapun memang happening aku rasa pagi ni. Cuma sayang tak ada seorang pun yang terfikir nak ambil gambar, masing-masing penuh keterujaan dengan segala juadah yang penuh atas meja. Satu permulaan yang baik untuk satu pengakhir minggu di office.

3 Ulasan:

  suriani

October 2, 2009 at 12:17 PM

mihun ko sedap
dadihko pun sedap
what else can i say..

  ♥Pu3ImaŊeisyÆ♥

October 2, 2009 at 2:16 PM

Say I love you babe.. heheehee

  Syiera

October 2, 2009 at 4:24 PM

Kak,

Thanks for the lovely bfast pagi tadi!! Shheeedddaappp semuanya!! Len kali ajakla awai2..bolehla ira prepare apa2 yg patut.. Ni lengang2 kangkung aje..tak syokla..:(

'Selamat Hari Raya'!!