Salam Syawal buat semua...

Erm dah ramai yang bising aku tak update blog aku ni. Dah bersawang… dah berhabuk dan macam-macam yang dah ber-ber. Entah! Aku pun tak tahu kenapa aku tak update. Cuma yang pasti, aku tak ada mood. Boleh gitu… mungkin ada yang gelak, mungkin ada yang geleng kepala dan mungkin ada yang pelik. Ke mana perginya mood aku tu… Erm Tahlah… aku sendiri tak tahu ke mana berout-stationnya mood aku tu semenjak dua tiga menjak ni.

Apapun aku tetap nak ambil kesempatan ni untuk buat Syawal Wish. Tak salahkan sebab rasanya Bulan syawal pun masih ada lagi. Jadi buat semua pembaca dan tetamu yang sudi bertamu ke istana kacaku ini, hayatilah apa yang tertera di bawah ini….

Assalamualaikum wr. wb,

Ramadhan sudah lama berlalubang pintu
Syawal juga sudah hampir dipertengahan
Alhamdulillah, diizinkan-Nya untuk kita meraikan
Semoga gelar taqwa menjadi milik kita
Atas segala yang telah lakukan
Yang berharga sebagai modal meneruskan langkah selanjutnya
Salah faham, kesedihan, ego, sakit hati
Adalah sebahagian dari proses kehidupan buat kita semua.

Bersama segala kekurangan dan kerendahan hati penuh keikhlasan
Atas semua kekhilafan dan kelalaian yang pernah dilakukan
baik secara langsung maupun lewat dunia maya,
Ampun dan maaf jua yang dipinta
Dari hati yang sentiasa di dalam genggaman Allah,

Justeru diri ini amatlah sedar
Terkadang mata salah melihat, mulut silap mengungkap kata,
Hati khilaf menduga, naif menafsir apa yang terlihat
E-mail yang menyinggung rasa
Insan penuh kedhaifan tak pernah lepas dari segala kesalahan

Dalam kesempatan yang masih bersisa
Mari kita salin bermaafan…
Sucikan hati jernihkan jiwa
Moga tiada yang terus terbekas lara
Tiada yang tersimpan di lipatan sanubari
Tidak terus di bawa pada tiap langkah yang kita atur

Semoga kita semua diberkati oleh-Nya
Dalam rahmat dan keampunan
Dalam nikmat dan keberkatan
Di pertengahan syawal yang masih bersisa
Semoga Allah mengampuni semua dosa-dosa kita
memberikan barokahnya di bulan penuh hikmah ini.

"Salam Nazam Lebaran Aidil Fitri buat semua,
Mohon Maaf Lahir dan Bathin."

Wassamu'alaikum,

0 Ulasan: