Versi Pu3

Tekak meminta sesuatu untuk dijadikan santapan petang hari. Awalnya Ngah cadangkan pi aje beli kat tempat selalu, tapi tah camne aku tak mau sebabnya apa yang digunakan sebagai bahan utama memang aku tak suka. Akhirnya aku selongkar dapur. Buka peti sejuk, hampir aje aku nak menjerit lihat bahan utama ada di situ. Apalagi... tanpa bertangguh lama, aku mulakan misi. Basuh sagu mata ikan, than toskan. Pastu tu aku curah santan, gula dan daun pandan. Kemudian aku jerang kan periuk beisi segala bahan tu atas apa. Bila dah menggelegak, aku masukkan sagu mata ikan. Biarkan menggelegak sekali lagi baru aku masukkan bahan utamanya... biarkan kejap aje terus api aku matikan sebab tak mau pisang montel yang jadi bahan utama lembik. Jadi inilah hasilnya....




Aku memang tak suka pisang nangka sebabnya masam, walaupun dapat komen yang memang sakit hati, tapi aku memang selambaland jer... dah aku tak suka, nak buat camne. Itulah sebabnya aku tak mau pi beli kat gerai yang selalu kita orang lepak kalau tetiba rasa keteringinan nak makan bubur, cuma hari ni aje aku proceed sendiri. Pengat pisang versi Pu3....